2008-10-28

La familla

Mormor: Det måste ju vara skönt att vara ensamma hemma och göra vad man vill!
Jonte, 7 år: Men vi får ju inte göra vad vi vill!
Mormor: Vad får ni inte göra då?
Jonte*helt seriöst*: Vi får ju inte riva huset!
Mormor*småskrattande*: Men VILL du göra det då?
Jonte*helt seriöst*: vet inte

Jakob, 10 år: Becca, kan du komma?
Jag: Vad är det?
Jakob: Jag behöver hjälp.
Jag: Vad behöver du hjälp med?
Jakob: Jag har fastnat
Jag: Var har du fastnat då?
Jakob: I stolen. Kan du komma? det gör ont nu.
Jag: Hahahah, vänta lite, ska bara hämta kameran

Pappa: Du, nu ska jag hjälpa dig att borsta tänderna utan att kolla på dig, bara i spegeln!
Jonte: Okeeej. Aaaaa, inte på kinden!
Pappa: Det funkade inte, vi gör som man brukar göra istället..

Jonte: Asså Becca, den där tröjan var inte så fin...
Jag: Tack Då!
Jonte*seriöst*: Det var så lite så!

Min familj har sina stunder asså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar