2009-01-19

allt är upp och ner, logik och sans, helt ur balans

alla krav som ställs på mig kväver mig. var duktig. var snäll. var ordningsam. var glad. Jag har ont i huvudet, sover dåligt, magen svullnar upp, även fast jag inte fått i mig mjölk och jag är trött hela tiden. Och ändå fortsätter jag. Jag säger inte ifrån. Jag vågar inte möta omvärldens reaktioner, om jag plötsligt skulle säga ifrån och plötsligt vara så tyken så att ingen vågar närma sig, inte låna ut pennvässaren till någon som behöver, inte hjälpa någon med det svåra mattetalet. Då är det plötsligt jag som gör fel. Bara för att jag inte ställer upp på allt. Bara för att jag inte är "snälla jag" som jag alltid har varit. Missuppfatta mig inte nu, det är ingen falskhet när jag är snäll, det är bara en annan sida av mig. Ibland så känner jag att jag inte orkar peppa den här personen ännu mer, att det är jag som behöver bli peppad. Ändå fortsätter jag att peppa andra, för att dölja mitt eget "problem". Och jag säger bra! även fast det kanske inte var riktigt bra, för att personen ska le lite på läpparna. Ibland vågar jag knappt säga vad som kan göras bättre, även fast jag vet att det skulle hjälpa, på grund av att andra kan bli sura/ledsna för att jag rättar dem, när jag bara försöker att hjälpa dem. Det tar kål på mig. Att alltid vara den som ska hjälpa andra, inte den som får hjälp. Just nu kan jag inte tänka, inte göra lika bra ifrån mig som jag brukar, inte koncentrera mig, Allt bara snurrar. Jag får aldrig vara missnöjd men någonting, aldrig ha fel om någonting, alltid vara den som är positiv och glad. Man är inte mer än människa. Det är inte jag heller. Precis som du som läser det här, så har jag min positiva dagar, men också mina negativa och dåliga dagar. Livet är inte alltid en dans på rosor, och det måste alla acceptera. Även jag. och alla andra. Och ni som läser det här, jag menar inte att det är synd om mig, jag menar att alla bör fundera på hur de uppträder mot andra, även jag själv. Och ni som läser det här ska inte känna er träffade och ta på er ansvaret för någonting, det är endast jag själv bär ansvaret för allt.

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig!! Jag ska skärpa mig i vissa lägen :)

    SvaraRadera