2009-01-11

it's like catching lightning the chances of finding someone like you


jag har funderat en del på det här med kärlek. Jag själv har aldrig haft ett seriöst förhållande, och kan tänka mig att det är det mysigaste som finns att veta att någon älskar en, att ha någon att gosa med osv. Att veta att någon tycker om en. Jag tror också att man får bättre självförtroende om man vet att någon älskar en, precis som man är. Men för att ett förhållande ska funka, så tror jag att båda personerna måste vara överens om hur "seriöst" förhållandet är. Jag själv tror att förhållanden blir mer seriösa ju äldre man blir. Om den ena personen tycker att seriöst innebär att man pratar med varandra, skrattar med varandra, mest kompisar, och den andra tycker att seriöst är att man håller hand, kramas, pussas, följer med varandra hem, presenterar för föräldrarna, firar varje månad man har varit tillsammans osv så kan det nog bli problem i förhållandet. Jag själv tycker att det brukar vara tjejen som är den andra personen, den som firar varje månad osv. På något sätt är inte killar lika romantiska som tjejer. Jag själv trivs faktist sjukt bra som singel, men det finns ju de som MÅSTe ha någon att kela med hela tiden. visst, det kan vara helmysigt, men jag känner att jag klarar mig perfekt själv. Jag tror aldrig att jag har varit riktigt kär, faktist. Jag vet, jag har sagt att jag är kär i den och den, men jag tror aldrig att jag var det på riktigt. För att bli riktigt kär så tror jag att den man är kär i måste vara kär tillbaka, annars så funkar inte kärlekens magi (; Kärlek är något man delar med någon annan. Men den dagen man hittar Mr. Right är jag säker på att han kommer att gilla en tillbaka, det är ödet typ. Ens livs kärlek älskar en tillbaka, det är bara så. Det gäller bara att hitta honom. Alla som vet/tror att ni har hittat den rätte, Grattis, håll hårt i honom! Och för er som inte har det (som jag): Han finns där ute, jag lovar! Han bara väntar på att bli hittad utav just dig. Och nej, jag tror inte att man hittar den rätte när man är under 15, men visst, lite ung och dum kärlek är ju aldrig fel (;

1 kommentar:

  1. sv. lade en länk i mina kommentarer, kolla där :)

    SvaraRadera